top of page

Review | Brasserie La Brasse in Groningen


Met de gift for you kaart die mijn vriend voor zijn verjaardag heeft gehad, zijn we uit eten geweest bij Brasserie La Brasse in Groningen. In deze blog deel ik wat ik van dit bezoekje, het personeel en het eten vond.


We hadden redelijk op tijd gereserveerd. Toch was het al lekker druk in La Brasse. Er zaten een aantal mensen om te borrelen, maar ook om te dineren. We mochten zelf een plekje kiezen en kozen voor een tafeltje in de uitbouw, voor het raam. Niet erg bijzonder qua uitzicht, al zag ik de Martinitoren, maar wel lekker knus en gezellig.


De serveerster kwam bij ons tafeltje om de bon in te nemen en daarna duurde het even voordat ze weer kwam om de kaarten te brengen en onze drink bestelling op te nemen. Logisch ook, omdat het vrij druk was en ze verwachtten een groep van 17 mensen. De keuze was snel gemaakt, ik nam saté en mijn vriend een Hamburger. Beide kozen we voor een proeverij van chocolade als dessert. Eigenlijk wilde ik graag côte de bœuf, maar net dat gerecht was eigenlijk van de kaart. Jammer, want ik wilde wel eens wat anders eten.


Vrij snel werd het eten gebracht. Het zag er heerlijk uit en rook ook lekker. Bij mijn saté zat ook een enorm stuk kroepoek. Het stokje was echter wel verkoold waardoor het lastig was het vlees eraf te krijgen, haha. Dat zorgde ervoor dat ik me een beetje zorgen maakt of het vlees niet verbrand was. Gelukkig viel dit erg mee en was het goed te eten. Mijn vriend vond de hamburger erg lekker.


Het personeel was erg vriendelijk en vond ze, ondanks de komende drukte, erg vrolijk overkomen. Ze bestelden snel, namen wel de tijd. Ook kwam het toetje al vrij snel nadat ze de borden van het hoofdgerecht hadden afgeruimd. Een groot bord, met allemaal dingen gemaakt van chocolade en ijs. Het was wel een machtig toetje, maar erg lekker. Chocolade doet het eigenlijk altijd goed, toch?!


Heerlijke proeverij van chocolade.

Kortom: een erg leuke plek om te eten. Er was veel sfeer, onder andere door de open haard die aanwezig was. Ook de kroonluchters en de oudere details waren erg mooi. Leuke bediening, als je vragen had kon het zelfs zo zijn dat de kok persoonlijk naar je toe kwam. Niet enorm veel keuze qua gerechten, maar ik denk voor iedereen wat wils. De menukaart is te vinden op de site van La Brasse. Overigens is een high tea of high wine ook mogelijk!




Recente berichten
bottom of page