top of page

Waarom ben ik gaan bloggen?


Al eens eerder had ik een blog, maar hier ben ik mee gestopt. Waarom en wat is de reden dat ik het weer heb opgepakt? Vandaag vind je het hier op mijn nieuwe blog.

Blogger: Jaren geleden, om precies te zijn in maart 2013, begon ik met een blog op Blogger. Ik schreef incidenteel een artikel, maar de mogelijkheden en de inspiratie was ver te zoeken. De artikelen die ik schreef gingen over school, mijn opa en de 'reuma'. Mijn schrijfstijl en foto's waren nog niet zo bijzonder en eigenlijk had ik ook niet echt lezers. Daarnaast kostte school heel veel tijd. In 2014 scheef ik daar ook nog een paar blogs, maar het was het nét niet. Dit is de reden waarom ik stopte.


Toch blijven schrijven: Schrijven is en blijft een van mijn grootste hobby's. Helemaal stoppen met schrijven was dus geen optie. Blogs schreef ik niet meer, maar ik ging wel verder met verhalen schrijven. Mijn eeuwige perfectionisme is er eigenlijk nooit tevreden over, maar toch heb ik aardig wat documentjes geschreven op de computer. Maar ook daar deed ik niets mee en eigenlijk maakte ik nooit wat af. In 2014 studeerde ik ook af en mijn Nederlands lerares zei dat ik waarschijnlijk nog wel iets met mijn taalgevoel zou gaan doen. En dan belanden we in het nu...


Mijn huidige blog: Al een tijdje volgde ik blogs van anderen. Onder andere die van Kelly en die van Lauri. Ik vond het enorm inspirerend en leuk om de persoonlijke verhalen te lezen, maar ook de overige artikelen en Do It Yourself tips vond ik erg leuk. Ik zat/zit niet zo lekker in mijn vel en daarnaast heb ik natuurlijk ook nog Lupus. Erg lastig om daar persoonlijk over te praten. Op dat moment werd ik enthousiast om weer een blog op te starten. Ik begon op Wordpress, maar al snel schakelde ik over naar Wix, omdat Wordpress gaat stoppen met de gratis sites. Ik wil(de) nog niet investeren in een domein en abonnement, omdat ik eerst wil uitproberen of ik het nu wel volhoud. En dat lukt nu al een aantal maanden! De naam is al een keer veranderd en er komt nog een veranderingen aan, maar dat is voor later.


Mijn blog is mijn stukje op het internet. Een soort uitlaatklep, maar ook een plek waar ik leuke dingen kan delen en even terug kan lezen als het wat minder gaat. Het is niet mijn bedoeling om het te laten lijken dat alles in mijn leven rooskleurig is, want dat is het bij niemand, maar ik wil graag een eerlijk beeld geven van hoe mijn leven, met een chronische ziekte, eruit ziet. Ik schrijf ook niet per se voor anderen, maar vind het ook al voor mezelf leuk om af en toe hierin mijn ei kwijt te kunnen.

Graag wil ik het dit keer beter en serieuzer aan pakken. Meer aandacht voor de layout en leesbaarheid, een logo en banner, maar op ten duur ook een eigen domein. Want ik haal enorm veel energie en plezier uit het bloggen. Veel lezers heb ik nu ook nog niet, maar wie weet waar we nog op uit komen.


Dit is de reden waarom ik weer ben gaan bloggen. Waarom blog jij en wat vind jij er zo leuk aan?

Recente berichten
bottom of page