top of page

Sinterklaas | Snoepgoed getest


Er zijn de laatste jaren ontzettend veel ontwikkelingen geweest rondom pepernoten smaken. Bij de Van Delft pepernotenfabriek verkopen ze inmiddels verschillende soorten, waaronder zure matten, karamel zeezout en pina colada pepernoten. Maar ook Milka en Smarties spelen in op sinterklaas snoepgoed. Maar wat is nu echt lekker en mag zeker niet ontbreken op het heerlijk avondje? Ik testte een aantal producten voor jullie.


Dit artikel is niet gesponsord. Ik ben er dus niet voor betaald of gevraagd om dit te schrijven.


Smarties sint.

Voor €0,89 kocht ik deze sint met smarties erin bij Jumbo. De chocolade sint zelf smaakt niet heel bijzonder. Zelfs niet echt lekker. Gelukkig maken de gekleurde smarties die erin verstopt zitten een hoop goed, want die zijn zoals we ze kennen. Voor de prijs een prima product, maar niet per se onmisbaar dus.


Van Delft yoghurt pepernoten.

Een zakje van 335 gram pepernoten kost bij deze winkel €4. Best prijzig dus, maar ik kan je zeggen dat de meeste smaken dat ook echt wel waard zijn. De yoghurt pepernoten zijn niet zuur, maar hebben een lekker frisse smaak. Ik zou deze smaak zo weer kiezen. Tegenover de stroopwafel pepernoten van vorig jaar winnen ze het zeker! Deze vind ik dus onmisbaar bij pakjesavond, of de periode ervoor of erna natuurlijk. Pepernoten blijven lekker!


Yoghurt - bosbes pepernoten van Lidl.

Ik trek de zak open en er stijgt een ontzettende zoete lucht op. Nu houd ik van zoet, maar ik ben even bang dat dit net iets té is. Gelukkig is dit niet het geval. De bosbes smaak geeft er een nog frissere smaak aan dan de pepernoten die ik hierboven beschreef. Erg lekker. Het zakje kost maar €1,89 en is daarmee ook nog eens een stuk goedkoper dan die van Van Delft. Ik zeg dikke vette aanrader als je een keer iets anders wilt dan de gewone pepernoten.


Milka sint.

Zoals je ziet heeft deze sint, die ik voor €1,89 bij de Kruidvat kocht, de reis naar huis niet helemaal overleefd. Gelukkig wordt de smaak er niet minder om. De sint smaakt naar typische Milka chocolade zonder andere toevoegingen. Erg lekker, maar niet per se speciaal. Er waren overigens ook kleinere formaten beschikbaar. Als afwisseling kan je hem er bij nemen, maar echt heel bijzonder is hij niet.


Wat vind jij het lekkerste sinterklaas snoepgoed? Heb je al eens speciale smaakjes pepernoten gehad? Ik ben erg benieuwd!

Recente berichten
bottom of page