top of page

Meet Macho!


Sinds 10 maart heb ik hier gezelschap van een super lief en leuke hamster, Macho! :) In deze blog stel ik hem aan jullie voor. Macho heeft me weer laten beseffen hoeveel je van een diertje kan houden en hoeveel een beestje je kan geven!

Omdat ik eigenlijk altijd thuis ben vond ik het vaak stil in huis en ongezellig. Ik vond het tijd voor een beetje leven in huis, een beestje die ook aaibaar zou zijn. Gezien er een beperkte ruimte is was een hond of een kat geen optie en ook een konijnenhok zou eigenlijk teveel ruimte innemen. Al snel kwam ik toen op een kleiner knaagdiertje uit: een hamster.

Op 9 maart ging ik met een vriend een stukje lopen. Dat wil zeggen hij duwde mij voort in de rolstoel. Al vaker had ik aangegeven wel een hamster te willen en dus stelde hij voor om bij de dierenwinkel waar we langs kwamen binnen te kijken. Maar zoals iedereen wel weet: kijken is vaak gevaarlijk, zeker als het om dieren gaat!

Deze hamster was de eerste die nieuwsgierig naar me toe kwam en naar boven klauterde om bij mijn vingers bij het gaas te komen. Daardoor was ik opslag verliefd! Toen kwam het voorstel dat, als er nog iemand was mee wilde betalen, dit van hun samen een verjaardagscadeautje zou zijn. De dag erna was het al gelukt en die middag hebben we Macho opgehaald :)!

Inmiddels is hij dus al 1,5 maand bij mij en beginnen we steeds meer aan elkaar te wennen. Ik lig ‘s nachts niet steeds meer wakker omdat hij zijn trappetje er af sloopt, knaagt of rent in zijn molentje en hij laat zich voorzichtig aaien en ons steeds dichterbij komen. Regelmatig lig ik helemaal in een deuk omdat hij ergens vanaf valt of z’n wangen volpropt met eten. Stél je voor dat ik het weer afpak haha. Als ik zeg dat hij het trappetje moet pakken in plaats van van het plateau boven naar die onder te springen (wat vaak er tussen in eindigt) doet hij dat ook echt. Ook heb ik een bal aangeschaft waarmee hij door de kamer kan rennen, tegen dingen aan kan knallen en zich kan verstoppen.

Macho doet z’n naam echt eer aan. Soms lijkt hij net een acrobaat, hij is super sterk en wanneer ik thuis of uit bed kom staat hij beneden voor de tralies. En het is écht een mannetje want als ik me omkleed vindt hij het super interessant.

Kortom: ik ben echt super blij met dit diertje!

Recente berichten
bottom of page