top of page

Alles over mijn blog!


fotobron: tumblr

In de blog van vandaag deel ik met jullie waarom ik ben gaan bloggen, wat ik hier zoal wil delen met mijn lezers en wat er nog te verwachten is. Ik heb namelijk best nog veel plannen met betrekking tot de opmaak en dergelijke. Ik doe het in een soort interview met mezelf. Mochten jullie vragen hebben over mijn blog, over een samenwerking, wil je gastblogger worden of wil je iets totaal anders delen? Zet het gerust in de comments of een mail mag natuurlijk ook!

Waarom ben je gaan bloggen? Al eerder had ik via Google een blog gemaakt, maar echt bijhouden zat er eigenlijk niet in. Er waren mijn inziens veel te weinig opties en mogelijkheden en ik was vooral druk met school, stage, elk weekend naar huis gaan (naar mijn ouders dus) en ontdekte nieuwe hobby’s. Schrijven ben ik wel blijven doen, maar ook dat is veranderd. Van gedichten switchte ik naar verhalen en daarnaast hield ik in mijn fotoboeken ook stukjes ‘dagboek’ bij. Ook ging ik fotograferen. Die foto’s gebruikte ik dan weer in mijn fotoboeken, als ik de puf er voor had. Nu speelt er echter zoveel én ik heb heel veel tijd dus ik vond het een mooi moment om het weer op te pakken. Zo kan ik van me afschrijven, updates over mijn gezondheid met jullie delen, maar ook leuke gebeurtenissen. Juist om dat ik schrijven zo leuk vind is dit een ideale manier! Daarom kan ik er nu ook gemotiveerd mee bezig.

Welke blogs volg je zelf? Dagelijks kijk ik of er updates zijn op drie blogs. Aangezien ik zelf de mail notificaties snel mis als iemand een nieuw blog plaats kijk ik zowel ‘s ochtends als ‘s avonds zelf even. Dit zijn de volgende blogs:

Little notes van Lauri: een blog over de ziekte van Lyme, met leuke Do it yourself ideeën en lifestyle.

Kelly Caresse van Kelly: een mama – lifestyleblog over het moederschap, haar dagelijkse leven en lifestyle. Ook schrijft ze artikelen over haar diabetes.

Simone blogt van Simone: haar blog begon met de insteek Fibromyalgie, maar is inmiddels heel divers qua onderwerpen.

Blijft de lay-out van de site er zo uitzien? Nee, zeker niet! Ik ga binnenkort mijn ‘wensen moodboard’ naar mijn nicht sturen. Zij gaat voor mij een logo en banner ontwerpen. Deze zal ik ook op de Facebook pagina van mijn blog plaatsen. De indeling blijft wel gelijk, daar ben ik heel tevreden over! Daarnaast wil ik misschien in de toekomst een .nl domein hebben, in dat geval moet ik ook een nieuwe naam verzinnen omdat deze teveel op die van een andere blogger lijkt. Tips en ideeën hiervoor zijn overigens welkom! Een eigen domein maak ik pas als ik iets meer volgers heb en echt zeker weet dat ik niet er weer mee stop.

Waar haal je inspiratie vandaan? Ik haal mijn inspiratie uit van alles. Vooral de dagelijkse dingen of dingen die me bezig houden. Daarnaast probeer ik me wat meer te focussen op de positieve dingen, die ik graag met jullie wil delen. Ook is mijn ziekte een inspiratiebron. Op dat gebied is er momenteel natuurlijk heel veel aan de gang. Misschien gaan jullie mij nu een muts vinden (haha ), maar dagelijks volg ik ook koffietijd. Daar komen vaak interessante dingen voor bij die ik wellicht als onderwerp kan gebruiken voor mijn blog. Zojuist heb ik op bol.com de blogbijbel besteld. Omdat er zoveel sites zijn met tips heb ik besloten het op een plek te zoeken en dat is dat boek.

Wat is het doel van je blog? Mijn doel is momenteel niet om er geld mee te verdienen, het is een leuke hobby die me blij maakt en energie geeft. Mocht het over een jaar (of zo) wel super goed lopen en is er een mogelijkheid om er mijn werk van te maken dan laat ik die kans zeker niet schieten. Schrijven is echt een grote hobby van me, zo hoop ik ooit nog eens een boek uit te brengen. Wat is er mooier dan van je hobby je werk maken, zodat je altijd doet wat je leuk vindt?! Ik vind het nu vooral leuk mijn dagelijkse leven met jullie te delen en wat leuke tips en reviews te maken. Als het mogelijk is wil ik ook proberen om minimaal 4 artikelen per week te plaatsen, met uitzondering de momenten dat ik op vakantie ben!

Welke onderwerpen ga je behandelen op je blog? Een paar heb ik net al genoemd: – Mijn ziekte – Mijn hobby’s in de vorm van foto’s, korte verhalen en scrap pagina’s (fotoboek) – Mijn interieur style. Wat vind ik mooi? Leuke hacks, tips etc. – Mijn positieve gebeurtenissen. Om de week met de ‘geluksmomentjes’ en ‘photo diary’. – Reviews van spellen, boeken, muziek/concerten en films. Wellicht later nog andere. – Er komen meer gastblogs aan! – Mijn gedachten kronkels en hersenspinsels – Actuele onderwerpen – Shoplogs waarin ik aankopen deel

En natuurlijk nog veel meer. Ik ben nog druk aan het brainstormen, voeg categorieën toe. Mijn blog en de inhoud ervan zijn nog volop in beweging en ontwikkeling!

Dit was een artikel over de opzet en inhoud van mijn blog. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen.

Recente berichten
bottom of page