top of page

Bucketlist: reizen


Mensen zeggen altijd dat dromen mag. Dat doe ik dan ook graag. Onder andere over bestemmingen waar ik graag nog eens heen zou willen reizen! Vandaag deel ik met jullie de lijst met landen/steden die ik graag nog eens zou bezoeken. Overigens staan ze niet in een volgorde van “grootste wens”.

1. Australië

Kangoeroes, Koala’s, the Great barrier reef, de stranden… Ik kan echt geen reden bedenken waarom ik niet eens naar Australië zou willen. Oké, het is een heel dure reis en het is er warm, maar het lijkt me echt een geweldige ervaring!

2. Italië

Steden als Venetië en Rome lijken me geweldig om te bezoeken. De Trevi fontein, varen in een gondel, de Italiaanse cultuur opsnuiven. Ook spreekt de Italiaanse architectuur mij heel erg aan en zou ik graag onder andere nog eens het Colosseum willen bezoeken.

3. Spanje

Al een paar keer ben ik naar Spanje op vakantie geweest, maar allemaal tot aan mijn 10e levensjaar. Van de vakanties in mijn jonge jaren naar Benidorm weet ik niets meer, behalve wat ik op videobanden heb gezien. Graag zou ik nog eens naar Mallorca, Benidorm of een van de Canarische eilanden. Vooral de stranden zijn erg mooi. Dit zou dan ook echt een relaxvakantie worden.

4. Berlijn

Vorig jaar ben ik hier 11 dagen op vakantie geweest, maar ik zou heel graag nog eens terug gaan. Berlijn is een super mooie stad met heel veel historie erachter. Er is zoveel te zien dat je er eigenlijk echt de tijd voor moet nemen. Die 11 dagen zaten behoorlijk vol, geen rustdagen ertussen… Dit zou ik een volgende keer wel anders willen doen. Sowieso ook nog eens terug naar de Zoologischer garten! Ik ben dol op dieren :).

5. Londen

Over Londen hoor ik heel veel positieve verhalen. Er is ook enorm veel te zien zoals de Big Ben (Queen Elizabeth Tower), Londen Eye, Tower bridge. Het lijkt me vooral heel leuk als een lange stedentrip, een weekje dus ofzo. Dan heb je wat meer de tijd om op je gemak alle grote dingen te bekijken. Deze staat overigens wel heel hoog op mijn lijstje.

6. Ibiza

Al heel vaak heb ik de film Verliefd op Ibiza gekeken. Niet alleen omdat het een super leuke film is, maar ook omdat ik geniet van de scenes die in Ibiza gemaakt zijn. De stranden, de gebouwen. Het lijkt me echt een heerlijke vakantie bestemming. Ook de Ibiza style die terug komt in kleding spreekt me aan. Want vooral turquoise is echt een favoriete kleur.

7. Griekenland

Zie die prachtige huizen/gebouwen in combinatie met de zee, bootjes, de natuur… Een heerlijk zonnetje dat schijnt. Vraagt dit om nog meer uitleg?

8. Lissabon

Ik weet niet precies waarom, maar Lissabon staat al jaren op mijn lijstje. Ook hier zijn weer heerlijke stranden te vinden, maar ook de architectuur hier spreekt me erg aan. Ik ben echt heel nieuwsgierig naar

9. Scandinavië

Kijk hoe prachtig die natuur is! Ondanks dat het er vaak heel koud is en ik daar echt niet van houd, lijkt het me echt heerlijk om hier eens te zijn. Als je op Google zoekt kom je nog veel meer van deze prachtige plaatjes tegen! Daarnaast vind ik echt de interieur style erg mooi,met name in accessoires.

10. India

De cultuur, natuur en architectuur.. Volgens mij is het hier perfect in balans. Ik heb het idee dat India een plek is die heel inspirerend werkt. Na het zien van de film Eat, Pray, Love staat ook India hoog in mijn lijstje. Misschien is dít wel de plek waar je jezelf kunt ontdekken?

11. ABC- eilanden

Als laatste de ABC – Eilanden. Het zwemmen met dolfijnen, de gekleurde huisjes, maar ook de rest van deze eilanden lijken me ontzettend tof om eens te zien. De zee, de muziek. Ik zeg er geen nee tegen!

Dit was mijn bucketlist met betrekking tot reizen, maar voorlopig blijft het bij dromen. De eerst geplande vakantie zal namelijk gewoon in Nederland zijn. Wie weet is er ooit de kans om deze lijst af te strepen. Waar zouden jullie graag nog eens heen gaan?

Recente berichten
bottom of page