top of page

Photodiary: vakantie week 1

Vandaag deel ik met jullie in een paar foto's de eerste week van onze vakantie. We gingen naar Burger Zoo, maakten fietstochtjes langs heides en mijn ouders kwamen langs op de dag na aankomst. Kijken jullie mee?

Vrijdag: Vandaag is de dag van vertrek. Helemaal afgeladen vertrekken we naar Eerbeek waar we een huisje hebben gehuurd. Vooral ik zie er uit als een enorme pakezel haha. Als avondeten aten we patat bij de snackbar op het park, tegenover de geitjes.

Zaterdag :

Mijn ouders kwamen langs. Samen gingen we na een kopje koffie met taart en de lunch richtig Eerbeek om boodschappen te doen. Ik kocht wat kaartjes voor in mijn kaartenhouder en we gingen bij de Action wat schoonmaakspullen halen. Uiteindelijk hadden we eten voor tot en met vrijdag in huis, heerlijk! Ook hebben we nog even op een terrasje wat gedronken. 's Avonds heeft papa spekpannenkoeken gebakken, yummie.

Zondag:

We lagen, net als de aankomstdag, vroeg in bed en werden pas om half 10 wakker. Na het ontbijt hebben we lekker rustig aan gedaan. Het is immers vakantie. We hebben wat over het park gewandeld, een duik genomen in het zwembad en net toen we thuis waren hiervan begon het keihard te regenen. Ik ben aan een kleurplaat begonnen voor een wedstrijd en las in het boek Glazuur van Lisette Jonkman.

Maandag:

De eerste dag dat we fietsen hebben gehuurd. Voor mij een elektrische. We gingen richting Eerbeek waar we brood moesten hebben en bij de Action en Hema gingen we ook nog even naar binnen voor o.a. vaatwastabletten. De totale afstand van 9.5 km ging prima door het motortje, maar mijn conditie is wel slecht. Toen we thuis waren hebben we geluncht en ik ging lekker in bad.

Dinsdag:

We hebben deze dag, ondanks mijn zadelpijn, 14 km gefietst. Dit kwam mede omdat we verdwaald waren. We hebben even bij de Zilvense Heide gezeten en eenmaal terug op het park gingen we nog even naar de Parkshop. Hier kocht ik wat kaartjes, een verrassing voor Silvia, een klein beeldje van een hertje en een magneet ook van een hertje. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan om vervolgens na het avondeten nog even te zwemmen. Na 'Met open armen' gingen we slapen.

Woensdag: Burger Zoo dag! Vandaag zijn we naar de dierentuin in Arnhem geweest. Nog voordat we op het park beland waren, kwamen we terecht in een enorme plensbui met een stevige klap onweer. Onder een bushokje hebben we staan schuilen tot het ergste over was. Eenmaal op het park zijn we eerst gaan lunchen zodat we ook konden opwarmen. Het was er niet geheel rolstoelvriendelijk door de vele heuveltjes. Rond 16.00 namen we de bus terug en hebben we op het park bij het restaurant een pizza gegeten.

Donderdag:

Na het ontbijt ging ik wat lezen en aan het eind van de ochtend kreeg ik nog een stapeltje tijdschriften. Ondanks dat we vandaag een rustdag zouden houden hebben we toch nog even gefietst en bij de kinderboerderij op het park gekeken. Na het eten ben ik weer in bad gegaan en hebben we met wat lekkers tv gekeken.

Vrijdag:

Vandaag zijn we naar de Posbank gefietst. Een route die heen en terug 21,2 km lang is! Halverwege hebben we wat gedronken en gegeten en genoten van het uitzicht. Gelukkig regende het alleen tijdens die pauze. Op de heenweg hebben we nog hertjes gezien, maar die konden we helaas niet vastleggen. Toen we thuis waren was ik enorm blij, wat een overwinning was dit.

Dit was week 1 van onze vakantie. Morgen volgt er een gezondheidsupdate en later deze week zal ik een overzicht met foto's van week 2 delen. Ook komt er nog een review over Glazuur.

Recente berichten
bottom of page