top of page

Gezondheidsupdate: wat heeft de vakantie gedaan

Afgelopen twee weken was ik op vakantie. Een mooi moment om te kijken of en wat voor een invloed dat op mijn geestelijke en lichamelijke klachten zou hebben. Er werd me een ding duidelijk: ik moet meer rust en ontspanning zien te creëren.

Als iemand mij twee weken geleden had gezegd dat ik 130 km zou fietsen in de vakantie, had ik diegene keihard uitgelachen. 130 km, weet je wel niet hoe ver dat is! En toch is het me gelukt. Weliswaar met ondersteuning van de elektrische fiets, maar toch!

Het gaf een gevoel van vrijheid, alsof alles mogelijk was. En eigenlijk was dat ook zo. De vlinders en vogels die voor ons langs vlogen, de hooglanders midden op de weg, de heiden... Zo heerlijk om zoveel tijd in de natuur door te brengen. Vooral de rit naar de Posbank, van 21.2 km, voelde als een echte overwinning.

's Morgens als we wakker werden zongen de vogels al hun lied. De zon scheen bijna elke dag door de bomen naar binnen en ook de regen viel erg mee. Ze voorspelden in ieder geval slechter weer. Ook heb in bij elkaar meer gelopen dan de maanden ervoor en ik sliep de eerste week tussen 21.00-22.00. Allemaal dingen die ik niet had verwacht.

Na een paar dagen wennen kwam ik eindelijk in de relax modus. Ik zat niet constant in mijn hoofd, me zorgen te maken of te piekeren. Ik kon genieten van 3 boeken en ben begonnen in de vierde. Ik kleurde een kleurplaat voor een wedstrijd. Wat heb ik genoten van deze vakantie! Heerlijk de dag afsluiten in bad met kokos douchegel, GTST kijken op de tv (dus eerder klaar omdat je niet hoeft te wachten tot het online staat), heerlijk quality tijd met z'n tweeën.

Ondertussen zijn we weer Groningen en is de vakantie alweer voorbij. Ik lig weer in mijn eigen eenpersoons bed, heb ik Macho weer om me Heen en kan ik zelf de post weer uit de brievenbus halen. Ook sinds zaterdag heb ik weer meer pijn, waar dat vandaan komt? Geen idee! Toch heb ik alweer gefietst en een stuk gelopen.

Vooral het niets hoeven, niet piekeren en mezelf rust gunnen gaat een grote uitdaging zijn. Ook ga ik het missen om samen met iemand te gaan slapen en wakker te worden. Macho zegt helaas geen welterusten terug, haha. En hij heeft ook niet altijd zin om rekening met me te houden als ik wil slapen.

Daarnaast wil ik op een heel andere manier aan mijn blog gaan werken en heb ik zelfs de wens weer om met schrijven mijn brood te verdienen uiteindelijk. Maar ook mezelf proberen beter tot mijn hobby's te zetten en het fietsen te onderhouden. In ieder geval heb ik heel veel goede voornemens rondom mijn gezondheid/leven. Nu ga ik de uitdaging aan om die zo goed mogelijk uit te voeren.

Dit was de gezondheidsupdate voor nu. Volgende week of de week erop volgt een nieuwe, omdat ik dan weer in beide ziekenhuizen ben geweest.

Recente berichten
bottom of page