top of page

Time for some change


Het laatste half jaar was ik super ongelukkig en ontevreden met hoe mijn leven eruit zag. Door de vele pijn kon ik nagenoeg niets, tenzij ik eigenwijs was. Helaas moest ik dat dan ook weer bekopen met pijn dus blijf je in een visuele cirkel zitten. De vakantie was heerlijk relaxed en ik kon bewegen. Dat liet me inzien dat dit een mooi moment was om te gaan zorgen dat ik wel tevreden word over mijn leven. 1 juli vind ik daar een mooie datum voor. Ik maakte een plan en die wil ik graag met jullie delen. Het is onderverdeeld in categorieën en volgt hieronder.

Bewegen en eten: Omdat ik tijdens de vakantie heb gemerkt dat er veel meer mogelijk is dan dat ik dacht, heb ik me voorgenomen om meer te bewegen. Natuurlijk moet ik er ook soms voor zorgen dat ik even rust neem, maar bewegen zorgt er uiteindelijk voor dat ik de pijn minder voel dan wanneer ik thuis zit. Elke donderdag ga ik weer zwemmen en ik heb deze week al drie keer de fiets gepakt en twee keer boodschappen gedaan zonder gebruik te maken van mijn rolstoel. Wat een fijn gevoel is dat. Hopelijk kan ik dit een beetje volhouden, al zou ik ook al tevreden zijn met iets minder. Het moet natuurlijk wel haalbaar blijven en niet meer pijn op gaan leveren.

Het is ook echt tijd om weer wat gezonder te gaan eten. Goed moment nu ik ook weer meer beweeg. Daarom mag ik maar een keer per maand wat lekkers/ongezonds halen van mezelf. Dit scheelt bovendien ook een boel in de kosten. De uitzonderingen die ik maak zijn feestjes of wanneer er bijvoorbeeld iemand een paar dagen bij me logeert.

Slapen:

Mensen die mij goed kennen weten dat ik al jaren echt de grootste moeite heb met inslapen. Het is dan donker en stil, waardoor ik de tijd krijg om te piekeren over de dingen waar ik overdag voor vlucht. Niet echt een handig mechanisme dus. Echter is dit niet elke dag zo, soms ben ik zo moe dat ik wel goed slaap. Gisteren keek ik een filmpje van Teske met slaaptips: deze. Direct heb ik 's avonds drie apps gedownload, waaronder SleepHypno (Android). Het is een begeleiding van 35 minuten om sneller in slaap te vallen. En het werkte, want het einde heb ik echt niet meer meegekregen. Dit ga ik dus vaker gebruiken. Daarnaast wil ik proberen tussen 21.30-22.00 uur in bed te liggen en nog heel even te lezen, want ook hierdoor slaap ik beter.

Werk: Ook over dit onderwerp heb ik nagedacht. Momenteel zit het er gewoon nog niet in om voor een bedrijf te werken. Mijn lichaam is daar nu even niet goed genoeg voor en daardoor zou een bedrijf niet zoveel aan mij hebben. Het secretaresse werk vind ik ontzettend leuk, maar ik merk ook dat ik echt heel blij word van schrijven. Ik zou het liefst daar wat mee willen doen of eventueel gecombineerd. Het lijkt mij heel fijn om mijn eigen tijd in te kunnen delen en te doen waar ik echt blij van word, dus ik ben aan het zoeken naar ideeën wat eventueel opties kunnen zijn.

(be)Sparen:

Sinds de vakantie wil ik graag een elektrische fiets. Het hoeft geen nieuwe te zijn, een tweedehands fiets is ook echt prima. Maar daar moet ik natuurlijk wel voor sparen/besparen.

Hiervoor heb ik een aantal regels opgesteld.

- Maximaal twee keer per week boodschappen doen.

- Geen notitieboekjes kopen, want ik heb er echt genoeg.

- Boodschappen doen bij de Lidl, slechts enkele producten bij AH/Jumbo.

- Schoonmaakmiddelen bij Action of Wibra halen.

- Maximaal een keer per maand naar Action.

- Eerst de knutselspullen opmaken die ik heb.

- Maximaal een keer per maand wat lekkers halen (uitzondering verjaardag of langere tijd bezoek)

Elke euro die ik bespaar met de boodschappen, en die dus overblijft van mijn weekbudget, gaat in de spaarpot voor de fiets.

Hobby's:

Ik heb gemerkt hoe lekker ik het vond om te kleuren. Daarom bestelde ik op bol.com 'Het enige dikke dames op reis XXL' kleurboek en zit ik te wachten op een doos met 72 kleurpotloden. Een review over het kleurboek en de potloden volgt zodra ze binnen zijn.

Daarnaast miste ik het echt heel erg om te kunnen bloggen. Dit blijf ik dus ook gewoon doen en daarnaast wil ik graag proberen een boek te schrijven en af te maken. Op dit gebied gaat ook het een en ander misschien gebeuren, maar dat houd ik nog even voor mezelf.

Ook zijn inmiddels de foto's van de vakantie afgedrukt dus kan ik lekker bezig met mijn scrapbook.

En als laatste... Ik las tijdens de vakantie maar liefst drie boeken. Dit wil ik een beetje vast proberen te houden door te blijven lezen. Ik heb inmiddels al een hele lijst die ik wil lezen.

Dagindeling: Vanaf deze week heb ik elke dag de wekker om 09:15 uur staan, met uitzonderingen van dagen waarop ik in de ochtend een afspraak heb. Dan mag ik van mezelf drie kwartier gebruiken om wakker te worden en daarna moet ik er echt uit. Na het ontbijt doe ik dan een of twee huishoudelijke taken zodat ik de rest van de dag tijd heb voor leuke dingen of om met iemand af te spreken. Een dag per week mag ik uitslapen. Dit zodat ik verder wel een beetje in het ritme blijf. Ook wil ik zorgen dat elke avond als ik ga slapen het grootste deel van mijn kamer netjes is.

Zoals jullie zien heb ik heel veel ideeën om mijn leven wat te beteren. Het is nog even zoeken naar een goede balans, maar dat komt vast met de tijd. Hebben jullie nog tips of zelf ook het plan om dingen te veranderen? Zo ja, wat?

Recente berichten
bottom of page