top of page

Review: Saal fotoboek


SP- dit is een gesponsord bericht door Saal Digitaal Nederland.

Via Saal digitaal kreeg ik de mogelijkheid om een fotoboek ter waarde van €40,- te testen. Het enige wat ik er voor zou moeten doen is een review delen op een sociale media account. In juni ging ik op vakantie, een mooie gelegenheid dus om de foto's gelijk te verwerken in een mooi boek. Bij dezen deel ik dus met jullie mijn ervaring met de productservice en de kwaliteit van het fotoboek.


Als eerste downloadde ik de software waarvan een linkje in de mail stond. In deze mail stond ook mijn kortingscode. De download was erg makkelijk en snel geïnstalleerd.


Nu kan het echte werk beginnen.

Wanneer je de software opent krijg je het volgende scherm te zien. Hier kun je kiezen wat voor een fotoproduct je wilt gaan maken. Naast de producten die je op het plaatje ziet kun je ook nog kiezen uit: fotocadeaus, businessproducten en proefpakketten/test prints.


In dit scherm koos ik uiteraard voor 'Fotoboek'. Dit was immers het product dat ik mocht testen. Als je die hebt aangeklikt kom je in het volgende scherm terecht:

Wanneer je op een van de boek soorten klikt kun je nog verder gaan door het selecteren van een formaat.


Hier koos ik voor 'Fotoboek 28x19 (a4 liggend) Uiteindelijk kwam deze incl. verzendkosten precies op €40,- uit. Nadat je een type hebt gekozen krijg je nog tal van andere keuzes. Een aantal die €5 extra kosten en een aantal die €5 minder kosten. Voor lederoptiek betaal je €18 extra en voor een cadeau box €20. Ik liet alles zoals het ingesteld stond, zodat ik geen extra kosten zou hebben.


Goed. Als je al deze opties hebt doorlopen ga je kiezen wat voor een document je wilt. Hierbij kun je kiezen of je een leeg document wilt of dat je een gevuld document kiest. Als je voor deze laatste optie kiest kun je uiteraard nog altijd dingen wijzigen. Ik koos voor de allrounders en dan retro. Zoals je ziet heb je veel meer opties waardoor je steeds een passende achtergrond hebt. (Als je op de foto klikt wordt deze duidelijker zichtbaar).


Vanaf dit punt kan je beginnen met het toevoegen van foto's en teksten. Dit wijst zich allemaal heel erg vanzelf. Je kan indelingen, kleuren en achtergronden altijd wijzigen en uiteraard het project opslaan om verder te gaan.


Het resultaat:


Zo wordt het aangeleverd, met ook nog een plastic verpakking erom, wanneer je het uit de brievenbusdoos haalt.

Mijn mening:

De begeleiding en service van de Saal medewerkers was super. Na een paar dagen/een week kreeg ik een mailtje met de vraag of ik er uit kwam of dat ik hulp nodig had. Eigenlijk heb ik nergens hulp bij nodig gehad. Ook kon de geldigheid van de kortingscode verlengd worden, omdat ik wat meer tijd nodig had. De fotoboeken worden bezorgd door DHL en zijn super goed ingepakt. Eerst een soort beschermfolie dan een plastichoesje en een doos. Het past door de brievenbus. Uiteindelijk duurde het ongeveer 3 dagen voor het boek er was.

De kwaliteit en bindwijze van het boek zijn erg mooi. Er zitten hele dikke pagina's in en door de glans lijkt het nog mooier en professioneler. Ik zou iedereen aanraden gebruik te maken van Saal. In de toekomst bestel ik hier wellicht ook nog andere fotoproducten zoals visitekaartjes of fotocadeaus. Al vind ik het wel vrij prijzig, het is het zeker waard.


Dit was mijn mening over de Saal fotoboeken. Mocht je nog mee willen doen, dan kan je je hier opgeven.



Recente berichten
bottom of page