top of page

Revalideren| deel 3 - Ik merkte vooruitgang!


Donderdag 4 augustus:

Om half een begon ik met een half uurtje fysiotherapie. Hier deden we verschillende oefeningen om de diepe en schuine buikspieren sterker te maken, maar ook trainden we de bil en rug spieren. Dit was best een zwaar begin. Gelukkig was ik deze dag erg gemotiveerd om bezig te gaan.


Na dit half uurtje was het tijd voor fietsen. Hier merkte ik, in tegenstelling tot de dinsdag, dat het me makkelijker af ging. Het aantal slagen per minuut lag niet rond de 60, maar tussen de 70-80. Jeej! ook was ik een stuk minder afgepeigerd, al hielp de hoge bloeddruk niet mee. Gelukkig was daar de redder in nood: limonade. Ondanks dat ik de limonade daar echt heel smerig vind helpt het wel.


Tussen het fietsen en de fitness had ik gelukkig een kwartiertje rust. Hier zat ik in de sportkantine even wat te drinken en daar ontmoette ik een heel aardig meisje van ongeveer dezelfde leeftijd als ik. We hebben tijdens de fitness wat gekletst en achteraf onze nummers en Facebook uitgewisseld. Haar hoop ik nog vaker tegen te komen, want wat aanspraak is toch wel leuk. Ook het fitnessen ging me redelijk goed af. Ik ben zelfs zo enthousiast dat ik heb gekeken naar de prijzen van sportscholen in de buurt.


En toen begon het lange wachten... Van 14:40 tot 15:55 uur. Dan zou ik namelijk mijn overleg over het behandelplan hebben. Gelukkig wachtte Chantal met mij, daardoor ging de tijd een stuk sneller. Als het gesprek uit zou lopen en ik mijn taxi zou missen wilde ze me zelfs naar huis brengen! Het gesprek was best een beetje spannend. Je zit dan ineens met 5 mensen om tafel die allemaal een idee hebben van hoe ze je kunnen helpen. Oké 4, want een was notulist. Het klonk veel belovend voor de laatste 10 weken. Ik ben benieuwd!


Dinsdag 9 augustus:


Helaas... Vandaag ging het een stuk minder. Het fietsen werd halverwege stilgelegd, omdat ik licht in mijn hoofd werd. Mijn bloeddruk werd gemeten en deze was flink omhoog geschoten waardoor mijn begeleider het niet verstandig vond het uit te rijden. Het liefst had ik op een lager tempo het wel afgemaakt, maar ik besloot niet eigenwijs te zijn. Ik moest daarna nog 4 uur door.


Bij fitnessen ging het ook wat minder. Ik kon prima in een redelijk tempo alle apparaten bij langs, maar moest wel bij sommige het gewicht wat naar beneden zetten. Mijn lijf had er duidelijk geen zin in vandaag.


Daarna moest ik door naar de fysio. Gelukkig ging dit wat beter, al waren de opdrachten wel vrij zwaar. Ik moest heel veel werken aan de stabiliteit in mijn spierkracht. Erg pittig! Binnenkort krijg ik deze oefeningen ook mee voor thuis. Daarnaast moet ik elke dag 20 minuten lopen, de komende drie dagen. De drie dagen erna een paar minuten langer.


Ergotherapie was wel heel leerzaam. We gingen oplossingen bedenken waardoor ik makkelijker mijn was kan doen. Het zijn gemeenschappelijke wasmachines, op zo'n 15 meter afstand van mijn kamer, met voor lading. Niet altijd even handig. Het beste idee was om de wasmiddelen in kleine hoeveelheden mee te nemen, een klapstoeltje en een draag tas die ik om kan hangen. Maar eens naar kijken dus!


Dit waren weer twee revalidatie dagen. Morgen mag ik weer en hopelijk gaat het dan weer wat beter. Ik heb nu wel behoorlijk spierpijn in mijn diepe buikspieren haha.



Recente berichten
bottom of page