top of page

Review | Doctor's orders Cacao & nuts

Enige tijd geleden zag ik bij Daphne van By D een blog over de Doctor's orders repen. Ze noemde al dat ze ze had gekregen om te testen en ik werd er erg nieuwsgierig door. Doctor's orders is een van de gezondere repen die er zijn. Er zitten enorm veel granen, noten en pure chocolade in. Op internet ging ik zoeken waar ik ze kon kopen, maar verder dan de officiële site kwam ik niet. Daar kosten 4 doosjes à 3 repen echter €15,- dat vond ik iets te gek. Afgelopen weekend kwam ik ze tegen bij de Kruidvat voor €2,-. Was het de moeite waard of zou ik ze nooit weer kopen? Lees snel verder!


Ik was blij verrast toen ik de doosjes zag staan. Ik vind het doosje super leuk ontworpen, maar daar gaat het hier natuurlijk niet alleen om. De smaak die mij het meest aansprak was de chocolade en noten reep. Deze nam ik dan ook als enige mee. De repen zijn mooi per stuk verpakt, dus handig om mee te nemen naar school, werk, een uitje of de sportschool.


De buitenkant van de reep is wat harder dan je zou verwachten, maar niet te hard. Het heeft een beetje de structuur van de 'vol graan' repen van Sultana. De chocolade smaak kon ik echter niet zo goed terug vinden op het moment dat ik de reep doorbeet. Je ziet het er overduidelijk wel in zitten, maar de smaak van noten en het omhulsel overheerst. Daarnaast vind ik de structuur aan de binnenkant wat vreemd, korrelig.


Zelf ben ik helaas niet zo overtuigd en klonk het lekkerder dan dat ik verwachtte. Het zijn vrij machtige repen, maar daardoor heb je er dan ook genoeg aan maar een. Een voordeel, want je blijft niet snoepen. Ik ben dan ook blij dat ik niet gelijk op de site heb besteld, maar eerst hebt gezocht naar een goedkoper doosje. Naar verwachting zal ik de repen dan ook niet vaker kopen. Het is een leuk concept en ik kan begrijpen waarom anderen ze wel lekker zullen vinden. Het is immers een kwestie van smaak.


Hebben jullie de repen al gevonden of geproefd? Welke smaak heb je geprobeerd en wat vond jij ervan?

Recente berichten
bottom of page