top of page

Revalideren | deel 5


Het Beatrixoord

Er is alweer een week voorbij, dus weer een update rondom mijn revalidatie. Ik ben alweer bijna op de helft. De tijd gaat echt zo snel voorbij en de vorderingen zijn duidelijk merkbaar. Ook is de weerstand flink omhoog gezet. Kom ik neem jullie mee in mijn belevenissen!


Donderdag: Ik baalde bij het fietsen enorm. Door mijn bloeddruk hebben ze de weerstand weer naar de begin hoeveelheid gezet, omdat mijn bloeddruk zo hoog is. Na mijn bezoek aan de huisarts zal verder gekeken worden. Aan de andere kant was het zwaar genoeg omdat tegenover mij een mevrouw zat die werkelijk overal over klaagt en het was er, ondanks de airco, bloedheet.

Bij fitness hebben we wel alles met 5% gewicht omhoog gegooid, weer met uitzondering van de apparaten die om de benen draaien. Mijn knieën blijven daar echt een zwakke factor in, helaas. De rest was prima te doen wat het gewicht betreft.

Deze week stond er bij activiteiten therapie schilderen op het programma. Ik mocht uit een hele serie boeken een mooie foto uitzoeken die we gaan namaken. Ik koos voor een papegaai op een boomstam. De boomstam hebben we al erop gezet met houtskool en de lucht had ik al geverfd. Het eind resultaat deel ik uiteraard met jullie.

Fysiotherapie blijft erg fijn zolang we met de ontspanningsoefeningen bezig zijn. Deze heb ik redelijk onder de knie en kan ik nu ook thuis toepassen. Volgende week gaan we door met de krachtopbouw. Ook wordt fysiotherapie naar eens per week gezet.


Dinsdag:

Yes, goed nieuws. Van mijn huisarts mag het programma omhoog. Bij het fietsen werd ik dan ook van 45 watt weerstand naar 55 gezet. Pittig, wennen maar wel heel fijn. Het voelt weer als uitdaging en niet als 'dit heb ik nu wel gezien'. Bij Fitness weinig verandering, het meeste gaat me goed af, maar die knieën...

Activiteiten therapie stond weer in het teken van verven. Ik maakte de grond op het doek en zette de papegaai erop. Deze heb ik ook al deels ingekleurd met de verf, maar op een gegeven moment was de groen op en werd ik gefrustreerd omdat ik de goede groen niet meer kon maken. Shoot! Komende week maar mee verder. Werken met de retarder is wel fijn, dit zorgt ervoor dat de verf dusdanig langzaam droogt dat je er langer mee kan blijven werken.

Als laatste had ik nog een gesprek met de psycholoog. Daar hebben we het vooral gehad over mijn voornemen voor een betere leefstijl en blijven sporten, maar ook over beren op de weg zien en wat voor een invloed dat op je gevoel en gedrag heeft. Heel veel! Nu is ze drie weken op vakantie, maar daarna zie ik haar weer.


Dit was de update weer! Voor de volgende update heb ik een heel leuke verrassing!

Recente berichten
bottom of page