top of page

Geluk zoeken | Introductie



Vandaag introduceer ik jullie een nieuwe rubriek, 'geluk zoeken'. Door het revalidatieprogramma ben ik opnieuw geïnspireerd om mijn leven te veranderen. In dit artikel neem ik jullie mee naar de subcategorieën en vertel ik meer over mijn motivatie. Dit wordt een van mijn breedste onderwerpen. Ben je al nieuwsgierig?


Mijn motivatie: Na mijn vakantie was ik al erg gemotiveerd geraakt om mijn dagen anders in te delen, zodat ik er meer ontspanning uit zou halen én de nodige dingen zou doen. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om sociale contacten te onderhouden. Helaas werkt het nou eenmaal zo dat, wanneer je eindelijk weer in staat bent om wat te doen, je snel weer te druk bent en over je grenzen gaat. Door de revalidatie werd ik in eerste instantie al heel enthousiast over het bewegen, maar ook om verder te gaan waar ik gestopt was met afvallen. Ik kwam op zoveel punten waar ik graag iets zou willen veranderen, dat ik het in kleine categorieën heb verdeeld.


Ik ga niet per se wekelijks een artikel delen op het gebied van 'geluk zoeken', maar houd jullie wel op de hoogte van veranderingen en deel tips of bronnen die voor mij motiverend en inspirerend waren. Wel wil ik elke maand, aan het begin van de maand, de status van het afvallen en het sporten delen.


Subcategorieën:


Sport, eten en drinken |

Ik wil na mijn revalidatie proberen 2 à 3 keer naar het revalidatiecentrum fietsen en daar blijven sporten. Nu fiets en fitness ik daar twee keer, maar ik wil het wisselen naar fitness en zwemmen. Echter hoop ik dat ze de vrijdag er bij kunnen pakken als fitness dag, dan kan ik het herstel een beetje verdelen.

Daarnaast wil ik beter letten op hoeveel ik drink. Ik heb een tijdje een app gehad, maar deze begon mij te irriteren door de pop-ups. Sinds ik die niet meer heb is mijn hoeveelheid drinken wel weer afgenomen.

En als laatste in dit kopje het eten. Ik wil zorgen dat er een ongezond eten meer in huis is en dat ik ook zo weinig mogelijk naar de supermarkt hoef. Hiermee bespaar je niet alleen tijd, maar ook geld en je komt minder in de verleiding. Ook betekent dit: geen patat, zo min mogelijk pizza etc.

Natuurlijk mag ik best af en toe wat lekkers, bijvoorbeeld op feestjes, maar niet zoveel meer thuis.


Miracle morning|

Dit is een methode die ik veel op Pinterest tegene kwam toen ik zocht naar Bullet journal inspiratie. Het gaat er van uit dat je door kleine aanpassingen 's ochtends veel productiever kan worden, wat natuurlijk positief van invloed is op de rest van je dag. Hier zal ik onder andere updates over delen, maar ook wat ik doe voor een 'miracle morning'. Ik heb een hekel aan vroeg op staan, maar als ik langer blijf liggen wordt het alleen maar moeilijker om op gang te komen. Grote uitdaging dus!


Meer tijd voor mezelf, energie verdelen en beter voor mezelf zorgen|

Wat er vaak gebeurd als niet alles even makkelijk gaat is dat je gaat doen wat je 'moet' doen, maar daardoor geen energie meer hebt voor wat je energie geeft. Hobby's bijvoorbeeld. Ook wanneer je in een dip zit zijn er altijd wel wat dingen die je iets beter laten voelen, al voelt dat vaak vooraf niet zo. Hier zal ik ook tips delen hoe je je energie kan verdelen als het even niet zo lekker gaat. Ik moet leren naar de signalen van mijn lichaam te luisteren.


Werk en geld|

Komende maanden ga ik proberen zo zuinig mogelijk te leven. Kijken of ik iets wat ik wil kopen écht wel nodig heb en boodschappen verdelen over twee keer per week. Hierbij ga ik naar Lidl, Albert Heijn en Jumbo. Afhankelijk van de aanbiedingen. Ik ga elke maand een vast bedrag sparen voor het sporten en een bedrag voor mijn spaarrekening waarvoor ik diverse doelen heb. Via YNAB stel ik budgetten op voor elke euro, waardoor ik mijn uitgaven in de hand houd. Helaas moet je na een proefperiode van 34 dagen dit programma kopen. Het kost $5 per maand, of in een keer $50, waardoor je 2 maanden gratis hebt. Je betaald per credit card. Ik twijfel nog even of ik dit ga doen. Natuurlijk gaat het nu wat beter en ondanks dat ik het doodeng vind, moet ik toch eens gaan denken over werk, al dan niet vrijwillig, of wat ik wil met het plan 'voor me zelf beginnen'.


Relaties|

En dan bedoel ik alle mogelijke relaties. Ik vind het belangrijk om mijn sociale contacten goed te onderhouden, maar wel in balans. Vrij regelmatig plan(de) ik mijn weken te vol, met teveel afspraken. Daar wil ik verandering in brengen, maar wel zo dat ik toch genoeg tijd heb voor vrienden, familie en mijn vriend. Maar zeker niet door mezelf voorbij te rennen.


Ik hoop dat jullie deze categorie interessant vinden. Eventuele tips en toevoegingen zijn welkom :) Op naar een fijner en gelukkiger leven!



Recente berichten
bottom of page