top of page

Revalideren | deel 6


Weer even een week update van mijn revalidatie. De donderdag ging het goed, maar gisteren had ik het moeilijker. Al sinds donderdag had ik last van stijfheid in schouders en nek, waardoor het de afgelopen dagen wat minder soepel ging.


Donderdag:

Ergotherapie

Bij ergotherapie hebben we het gehad over de hoogte van de tafel, de zithoogte en de ideale stand van de laptop. Met andere woorden, de ideale zithoogte. Er zijn hier heel veel opties en mogelijkheden voor, al zijn ze niet allemaal even goedkoop. Een los toetsenbord heb ik inmiddels gekocht bij de Action. Nu nog zorgen dat mijn laptop zelf hoger staat.


Fysiotherapie Hier hebben we het gehad over het opbouwen van fietsen. Dit gaat eigenlijk prima. Daarna ging mijn therapeut kijken naar mijn knieën, omdat ik daar erg veel last van had. Gelukkig zat er geen vocht of ontsteking, maar dacht ze aan wat irritatie van mijn knieschijf. Verder zijn we bezig geweest met evenwichtsoefeningen.


Groepstherapie

Bij deze vorm zaten we met z'n vieren en de ergotherapeut. Hij ging ons een beetje uitleggen hoe de mens in elkaar zit en wat we aan kleine veranderingen zouden kunnen toepassen. Voor twee dagen van de komende week moeten we bijhouden wat we doen en hoeveel pijn/vermoeidheid we merken.


Dinsdag:


Activiteitentherapie

Ik vond gelukkig weer de juiste kleur voor de papegaai. Die is dan ook volledig gekleurd nu. Daarnaast ben ik bezig geweest om de lijnen er weer in te zetten want hij was z'n vorm een beetje kwijt hah. Daarnaast hebben we het gehad over planningen maken. Ik kreeg hiervoor een schema mee. En ze kwam met een printje met boeken als wreck this journal, zodat ik schrijven en knutselen kan combineren.


Fitness Het ging allemaal niet zo lekker. De pijn was een 7, waardoor ik bijna alles lager moest zetten qua gewicht. Balen, maar donderdag gaat het vast beter! Er zitten gewoon slechtere dagen tussen. Verder ging het prima. Wel was het druk, waardoor je lang moest wachten.


Fietsen

Fietsen ging ondanks de pijn prima. Het was wel wat zwaarder, maar ik heb het gewoon uit gefietst. Dotan was op de radio, dat motiveerde enorm haha.


Fysiotherapie

Bij Fysio deden we wat aan mijn enorm vaste spieren. Ik moest ze met een tennisbal tegen de muur masseren. Als het goed is moet dat na een tijdje effect hebben. Fingers crossed!


Gesprek arbeidsconsulent

Momenteel is het voor mij nog niet de tijd om te gaan werken. Het voelt als té snel en ik heb ook nog een traject bij de Psycholoog te gaan. Daarom heeft ze wat tips mee gegeven, waar ik als ik er aan toe ben zeker wat mee kan.


Dit was mijn update weer :) Op naar donderdag.

Recente berichten
bottom of page