top of page

Persoonlijk | Een brief aan mijn oudere zelf



Vandaag deel ik een brief aan mijn oudere zelf. Ik heb gekozen om een brief te schrijven aan mezelf over vijf jaar. Hoe zal mijn leven er dan uitzien? Kan ik mijn dromen verwezenlijken?


Lieve Joyce,


Dit jaar ben je alweer 29 geworden. Nog een jaar en je hoort bij de dertigers, wat leek dat vijf jaar geleden nog ver weg. Op dat moment was je druk aan het revalideren en op zoek naar een manier om je dagen zinvol te besteden. Maar wat je wat werk betreft precies wilde? Daar was je nog niet uit. Hopelijk heb je intussen al een paar jaar de baan van je dromen en beleef je daar elke dag plezier aan. Misschien heb je wel super leuke collega's, die ook tot je vriendenkring zijn gaan horen, of een eigen bedrijfje. Ik hoop dat je in ieder geval wat minder op je geld hoeft te letten en kunt doen waar jij gelukkig van wordt. Wat zou het leuk zijn als je nu in ieder geval een eigen domein hebt en een heleboel trouwe volgers. Dat je nog steeds veel plezier haalt uit het bloggen en schrijven. Misschien zelfs een boek hebt geschreven.


Je nam je voor gezonder te gaan leven. Is dit geluk? Heb je inmiddels je streefgewicht bereikt? Dat zou echt fantastisch zijn. Dan draag je nu vast weer hele mooie bikini's in plaats van een badpak, omdat je je schaamt. Misschien heb je ondertussen ook al de fotoshoot gedaan die je altijd zo graag wilde doen of vind je dat nog te eng?

Dat jij 29 bent betekent dat je ouders als de 60 gepasseerd zijn en Cindy al even oud is als jij was op het moment dat je deze brief schreef. Wat een eng idee. Hoe gaat het met hun gezondheid? Zijn zij nog gelukkig met elkaar en Cindy met haar vriendje? Ze zal nu wel hard aan het werk zijn, of niet? Macho, je hamster, is er nu helaas niet meer. Heb je nieuwe huisdieren? Misschien toch de kat die je graag wilde of een hondje?


Al vanaf jongs af aan wilde je graag kindjes, het liefst twee. Is deze wens al (deels) uitgekomen of binnen bereik? Ik gun het je zo, dat je lichamelijk en psychisch, de zorg voor zo'n kleintje, of twee, aan kan en dat het een beetje voorspoedig gaat met deze wens. Zonder teveel tegenslagen. Ik weet zeker dat je een super mama zou zijn. Houd je nog steeds vast aan het konijnen thema voor de kinderkamer en de turquoise tinten met wit en grijs? Dit wilde je graag, maar smaken veranderen natuurlijk. Ik ben heel benieuwd. Ben je nog samen met je lief van vijf jaar terug of is er inmiddels een nieuwe liefde in je leven gekomen. Misschien al wel als je man?


Van harte gun ik je dat je nog alle dierbaren om je heen hebt en dat je ziekte onder controle is. Dat je daar niet teveel pijn door hebt en kunt genieten van het samenzijn met je familie en vrienden. En ik wens dat je een beetje meer voor jezelf op kan komen, echt gelukkig bent en de keuzes maakt die jij wilt maken, zonder teveel naar anderen te luisteren. Het is jouw leven en jij moet er uiteindelijk tevreden op terug kunnen kijken. Ook wens ik je heel veel creatieve uitspattingen toe, zodat je lekker kunt creëren. Dat is toch hetgeen wat je het liefste doet.


Ik hoop oprecht dat je nu gelukkig en blij bent. Dat je tevreden bent met het leven wat je nu leeft. Geniet van iedereen die dichtbij staat, van het huisje waar je nu in woont (je bent vast inmiddels verhuisd vanuit je studio) en dat je elke dag kan genieten van wat je doet.


Liefs,

Joyce


(Over 5 jaar zal ik een antwoord geven op deze brief)


Recente berichten
bottom of page