top of page

Revalideren | deel 7


Foto van de zomervakantie

Donderdag 8 september:

Op donderdag ging mijn revalidatie erg goed. Het fietsen met 55 watt weerstand en de fitness ging heel vrij soepel. Hoewel de weerstand nog wel even wennen is.


Daarna had ik weer groepstherapie. Hierin herhaalden we kort de stof van de week ervoor, omdat er een nieuwe revalidant bij was. Daarna gingen we de lijsten bespreken waarop we voor twee dagen bijhielden wat we deden, hoe we dat deden en hoeveel pijn en/of vermoeidheid ervoeren. Voor mij is een groot struikelblok teveel te gaan doen zodra iets mogelijk is, zoals fietsen. Hierdoor heb ik een groter risico op een terugval. Zaak is daarom handvatten te krijgen om hier voor te waken en een goede balans te vinden tussen activiteiten en rust.


Toen ik eenmaal thuis was, was ik wel heel moe, omdat ik natuurlijk ook op de fiets was. Verder waren er niet zoveel bijzonderheden deze dag.


Dinsdag 13 september: Bij activiteiten therapie heb ik verder geschilderd aan mijn papegaai. Ik vind het best lastig om schaduwen toe te passen maar ben niet heel ontevreden. Volgende week gaan we beginnen aan het schrijven, daar heb ik echt veel zin in. Bovendien ben ik erg benieuwd naar de opdrachten.


Fitness en fietsen ging iets minder. Sinds zaterdag heb ik enorm last van vocht in mijn knie en pijn in mijn rechter knie. Hierdoor zijn alle houdingen eigenlijk vervelend. Bij fitness sloeg ik de apparaten die op de benen gericht zijn over en bij fietsen ging de weerstand terug naar 40 watt. Hierdoor kon ik dit een stuk beter volhouden.


De ergotherapeut gaf me nog wat tips voor het afwassen en pannen afgieten. Erg handig, want het kan zoveel makkelijker. En op mijn beurt gaf ik hem de tip dat vanaf maandag de keuken hulpmiddelen en douchekrukken bij de Lidl in de aanbieding zullen zijn.


Mijn fysio heeft gekeken wat er met mijn knie was. Gelukkig geen warmte en ontstekingen, dus er is weinig aan te doen. Blijven bewegen en knie omhoog als ik op de bank zit. Het zijn waarschijnlijk de pees- en spier aanhechtingen en het vocht blijft in de slijmbeurs boven de knie zitten. Ook bespraken we nog waar ik aan wil werken en dat het zwemmen er nog bij zal komen.


Als laatste had ik een evaluatiegesprek. 13 oktober is mijn laatste dag, spannend! Voor die tijd heb ik nog een keer een fietstest om te kijken of ik echt vooruit ben gegaan en nog een evaluatiegesprek met het hele team om te kijken of ik vind dat ik mijn doelen heb gehaald. Ook wilde ze mijn bloeddruk meten. Deze was helaas weer hoog: 150/103.


Tot zover de update voor deze week. Op naar morgen!

Recente berichten
bottom of page