top of page

Revalideren | deel 8

Jeetje wat vliegt de tijd voorbij zeg! Er is alweer een week voorbij, dus tijd voor een nieuwe revalidatie update. Het gaat nu erg hard, omdat 13 oktober mijn laatste dag zal zijn.

Donderdag: Alleen fietsen, fitness en gesprek stond gepland. Bij fietsen en fitness ging alles best soepel. We hebben afgesproken bij beide het gewicht/ de weerstand op te schroeven. Bij fitness viel er een apparaat weg en komt er een nieuwe voor in de plek. De leg-press. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat zijn, want het schijnt makkelijker te zijn.

Bij groepstherapie hebben we het gehad over energiegevers, over wat je gedrag is en wat je graag zou willen doen/zijn. Daarnaast heb je natuurlijk ook last van verwachtingen van anderen. Hoe ga je daar mee om? Erg interessant! Bij deze groep leer ik echt ontzettend veel.

Dinsdag:

Bij ergotherapie bespraken we dagindeling. Ik heb een lijst mee gekregen en daarop moet ik invullen wat ik op een dag doe. Zo krijgen we inzicht op energiegevers en energienemers en wat ik daar eventueel nog in zou kunnen veranderen. Daarnaast kwamen we er achter dat mijn hoofd na een drukke tijd de vermoeidheid die mentaal is omzet naar pijn. Op die manier heb ik een geldige reden om rust te nemen. Gemeen van mijn hoofd, dus daar moet iets aan gedaan worden!


Mijn fysio heeft weer naar mijn knie gekeken. Wederom was hij met vocht gevuld, maar de knieschijf beweegt soepel. Ik heb 10 minuten met een ijszak gelegen om te kijken of dit wat doet. Erg gemeen die ijsblokjes tegen je pijnlijke knieschijf. Het hielp nog niet heel veel.


Bij activiteiten therapie gingen we bezig met schrijven. Eerst moest je een woord nemen, deze onder elkaar opschrijven en dan kijken of je met de beginletter van elke zin een zin kon maken die voor jou bij je woord hoort. Daarna gingen we een elfje schrijven en ik mocht een van de drie op een doek maken. Dit is nog niet af, maar schiet al wel lekker op. Volgende keer verder!


Fitness en fietsen gingen door mijn knieën wat minder, maar wel goed. Bij beide was het gewicht/de weerstand omhoog gezet. Even wennen én spierpijn, haha.


Dit was de update weer voor deze week.

Recente berichten
bottom of page