top of page

Geluk zoeken | Een kleine angst overwinnen


Vandaag ging ik de uitdaging met mezelf aan. Ik heb een angst overwonnen.

Ik wilde heel graag naar de Bridget Jones film, maar ik had zo snel niemand gevonden die ik kon vragen om mee te gaan. Daarom besloot ik om zelf te gaan, in mijn eentje. Op vrijdagmiddag zou het rustig zijn, zou ik CJP korting hebben en dus was het een perfect moment om dit te proberen. Waarom ik het zo eng vond? De oordelen van anderen, me ongemakkelijk voelen... Maar uiteindelijk viel het reuze mee. We zaten met z'n vijven in de zaal en ik zat precies in het midden. Ik zeker van plan om dit vaker te doen. Bijvoorbeeld een extra keer naar Soof 2 in december.


Ik ga nu natuurlijk geen hele blog vol schrijven over het overwinnen van deze angst. Wat ik me ook kan voorstellen is dat jullie nieuwsgierig zijn naar wat ik van de film vond. Dat volgt nu.


Ik koos om naar de voorstelling van 13:15 uur te gaan. Mooi op tijd en dan zou ik ook al bij mijn vriend zijn wanneer hij thuis zou komen van werk. Rond 12:55 uur liep ik naar de bioscoop en kocht mijn kaartje met CJP korting. Omdat ik het best spannend vond heb ik mezelf getrakteerd op M&M's, die eigenlijk echt absurd duur waren, maar goed. Daarna nog even naar de wc en om 13:05 stapte ik de zaal in. Er zat nog niemand, maar ik zocht toch mijn plek vast. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk, maar was ook trots dat ik dit deed. Al snel kwamen er wat meer vrouwen de zaal in, die ook hun plekje zochten. En ik mocht met een man van de bioscoop testen of de 3D effecten in de Star Wars trailer het goed deden (nee, nog niet haha).



Wat vond ik van de film zelf | Nog geen spoiler gevaar |


Ik vond deze film net zo hilarisch als de eerste twee. Er werd door iedereen in de zaal heel erg gelachen om de blijvende onhandigheid, humor en het gevloek van Bridget. Het zou geen Bridget Jones film zijn zonder deze elementen. Wat wel opviel is dat onder andere Mr. Darcy en Bridget behoorlijk ouder zijn geworden. In deze film is ze dan ook al 43. Het verhaal is tot aan het eind zo boeiend gebracht, dat je er helemaal in mee gaat en behalve het lachen ook verdrietige emoties kunt voelen. En pas aan het eind krijg je antwoord op de vraag wie de vader is van Bridget Jones's baby. Heerlijk om ruim twee uur van dit verhaal te mogen genieten.


De trailer |


Het verhaal | spoiler gevaar! |


In het begin van de film zie je Bridget alleen in haar huis zitten, op haar verjaardag. De dag waarop ze 43 word. En ze is weer singel. Ze denkt dat niemand op het werk weet dat ze jarig is, maar helaas weten ze dat wel. Ze werkt als producent van een nieuwsprogramma. Ook hier vinden ook de nodige onhandige, maar grappige momenten plaats. Met een vriendin gaat ze naar een festival, waar ze Jack ontmoet. Een knappe man waarmee ze in bed beland. 's Ochtends is hij weg, dus besluit ze ook ervan door te gaan.


Mr. Darcy gaat scheiden van zijn vrouw. Bij een doop staan Bridget en hij samen met hun peetkindje voor het altaar. Je kunt al raden, een heel ongemakkelijke situatie. Echter, later belanden ze toch samen in bed. Eindelijk! Maar vlak daarna blijkt ze zwanger, maar van wie? Eindelijk had ze alles op de rit : een huis, een baan, tijd voor vrienden... De ontmoeting met Jack en deze zwangerschap gooien dat behoorlijk overhoop. Ook de echoscopiste/gynaecoloog is een vrouw met een goed gevoel voor humor.


Aan het einde ontdek je wie de vader is. De man met wie ze trouwt. Daniel Cleaver komt niet voor in deze film, maar ook dit neemt een bijzondere wending!


Conclusie |


Wil je een middagje (of avond) goed lachen en heerlijk ontspannen? Ga dan zeker naar deze film. Je moet wel tegen gevloek kunnen en niet alle beelden zijn even plezierig, maar geloof me: alles komt goed en je vergeet het al snel weer door een volgende grap of klunzige gebeurtenis.








Recente berichten
bottom of page