top of page

Revalideren | deel 9

Een revalidatie update op donderdag? Ja, dat klopt! Gisteren had ik gevoelsmatig nog niet genoeg te vertellen, omdat het echt heel goed gaat. Maar omdat ik vandaag weer de inspanningstest moest afleggen vond ik het wel de moeite om daar even wat aandacht aan te besteden. Het is namelijk niet zomaar wat. Vandaag dus alleen een update over vandaag.


Zoals jullie merken heb ik eigenlijk steeds minder interessants te melden over mijn revalidatie. Het einde nadert en er verandert niet heel veel meer. Daarom heb ik besloten om na deze blogpost deze serie af te sluiten. Het enige wat ik nog zal delen is een terugblik en conclusie over de revalidatie, maar waarschijnlijk doe ik dit pas na 27 oktober, de dag dat ik mijn eindgesprek heb. Ook ben ik van plan om een blogpost te maken over de dingen die ik bij activiteiten therapie heb gemaakt. Deze volgt over twee weken, als mijn revalidatie klaar is.


Vandaag had ik, zoals in de inleiding genoemd, de inspanningstest. Hierbij wordt er eerst een ecg gemaakt, waarbij je met 10 plakkertjes wordt aangesloten op een ecg apparaat. Dit aansluiten duurt langer dan de ecg zelf haha. Gelukkig zag deze er weer prima uit. De inspanningstest wordt zowel voor het begin van je revalidatie als aan het einde afgenomen, om te kijken hoe het met je conditie en dergelijke gesteld is. Mijn bloeddruk was zoals verwacht weer erg hoog, maar toch geen probleem om te mogen starten. Dan word je dus op een hometrainer gezet, weer aangesloten op de 10 plakkers en begin je met fietsen. Per minuut wordt de weerstand met 15 watt verhoogd. Je kunt je dus misschien voorstellen dat dit erg pittig is op het einde.


Een beetje gespannen, maar gemotiveerd, begon ik te fietsen. Tot aan mijn training-wattage ging het prima. Gewoon goed vol te houden. Daarna werd het natuurlijk steeds zwaarder. Om de twee minuten werd mijn bloeddruk bijgehouden, die goed genoeg was om door te mogen fietsen. De artsen vonden dat ik het ontzettend goed deed en zeiden dit ook regelmatig, maar jeetje wat pittig was dat. Uiteindelijk kon ik niet meer, maar dat bleek net het moment te zijn dat de cooling down ingezet werd. Mooi getimed dus!


Conclusie is dat ik ten eerste de fietstest uit heb gefietst! Dit lukte voor het begin van de revalidatie niet. De verzuring trad later op en over het algemeen is mijn conditie ook verbeterd. Voor mijn revalidatie haalde ik een maximaal wattage van 140, maar vandaag lag deze op 209! Ik ben zo ontzettend blij dat het resultaat dat ik in de afgelopen 10 weken steeds groter zag worden, ook op deze manier is bevestigd.


Ook heb ik met nog een heel aardige en lieve vrouw adresgegevens en telefoonnummers uitgewisseld, zodat we na de revalidatie contact kunnen houden. Zo leuk en fijn. Ondanks het leeftijdsverschil klikt het enorm goed en is het altijd gezellig. Vanmiddag hebben we zelfs samen zitten lunchen.


Ondanks dat ik aan het begin van de dag niet echt gemotiveerd was, moeite had om mijn bed uit te komen en dat het zowel fysiek als mentaal niet mijn beste dag was, ben ik echt heel tevreden met hoe het uiteindelijk gelopen is.


Hadden jullie ook een leuke dag? Bedankt voor het volgen van deze serie blogs!

Recente berichten
bottom of page