top of page

Revalideren | Eindevaluatie 27 oktober '16



De eindevaluatie is geweest, waardoor ik nu echt kan zeggen dat ik mijn revalidatie heb afgerond. Het is maar goed dat niet al mijn therapeuten er bij waren, want anders kreeg ik écht teveel veren in mijn kont, haha. ;-) Vandaag een kort blogartikel over dit gesprek.


Samen met mijn fysiotherapeut en activiteiten begeleidster had ik het eind gesprek. Ook zat er een physical assistant bij die noteerde wat er behaald was en een soort verslagje maakte van dit gesprek. We zijn langs mijn, aan het begin gestelde, doelen gegaan om te kijken of ik deze heb behaald in de twaalf weken van mijn behandeling.


  1. Het zelfstandig naar de supermarkt kunnen en vrienden kunnen bezoeken: Check!

  2. Langer dan 15-30 minuten fietsen : Check!

  3. Hobby's kunnen naar tevredenheid worden uitgevoerd : op lichamelijk gebied check!

  4. Bewust met energie budget omgaan: Check! (Al blijft dit wel puzzelen en lastig)

  5. Eerder een actieve activiteit doen dan een passieve : Niet gehaald, ben ik mee bezig.


Zoals jullie kunnen zien heb ik dus eigenlijk op een doel na al mijn doelen weten te behalen. Hier ben ik echt super trots op. Aan het begin had ik niet verwacht dat ik vanaf week vijf er heen zou fietsen en dat ik zoveel, in zo'n korte tijd, zou kunnen bereiken. Daar sta ik echt versteld van en ik heb veel meer vertrouwen in mijn lichaam dan hiervoor. Er is zoveel mogelijk, zolang je maar binnen je grenzen blijft en actief zijn afwisselt met rust. Hier ben ik me veel bewuster van geworden en makkelijker in dingen even laten om in de plaats daarvan wat leuks te doen.


Beide therapeuten waren heel trots op wat ik bereikt heb en vonden het fijn om met mij te werken, altijd leuk om te horen! De activiteiten begeleidster vond het ook heel leuk om te zien dat de spanning die ik in het begin bij me droeg eigenlijk compleet verdwenen is en dat ik ook in een groep heel snel mijn draai heb gevonden. Ik vind het namelijk echt jammer dat na volgende week ik niet meer naar de schilder groep kan.


Er staat nog een gesprek op de planning met de arbeidsconsulent over het eventueel volgen van een cursus/opleiding en wat de vergoedingsmogelijkheden hiervoor zijn. Ik heb namelijk geen recht meer op studiefinanciering en om nou nog meer te lenen... Daarnaast zie ik denk ik een opleiding van zoveel jaar (3-4) niet meer zitten. Een cursus zou ik wel heel leuk vinden om te doen. Via de USVA wil ik graag een cursus korte verhalen schrijven volgen en ik ga op zoek naar een schilder cursus, denk ik. Hetgeen waar ik in wil investeren is in mijn eigen ontwikkeling. Een mooi puntje voor de rubriek 'geluk zoeken'. Ook heb ik vanaf dinsdag een abonnement bij het revalidatiecentrum om daar lekker te blijven sporten.


Kortom een super positief en fijn gesprek. Ik ga wel proberen om nog wat extra tijd bij de schilder groep te krijgen, want ik zou dit schilderij graag onder begeleiding afmaken en nog wat nieuwe technieken leren.

Recente berichten
bottom of page