top of page

Mijn blog | Mijn favoriete werkplek


Iedereen heeft zo zijn of haar plekje waar je het liefst aan je blog werkt. Zo heb ik dat ook, want hoe fijn de bank ook zit, een echt goede houding is dat vaak natuurlijk niet. Plek voor een kantoor is er niet, dus hebben we het anders opgelost. In deze blogpost vertel ik meer over dat plekje.

Het liefst schrijf ik mijn blogs aan het bureau die, bij mijn vriend, in de extra slaapkamer staat. Er zit een prima bureaustoel bij en er is veel licht in die kamer. Wanneer het minder lekker weer is kan ik altijd nog de daglichtlamp van mijn vriend aanzetten. De computer die je achter mijn laptop ziet staan is ook van hem, maar er is meer dan genoeg ruimte over om er lekker te werken.


Eigenlijk heb ik altijd een schrift en pen naast mijn laptop liggen, omdat ik dan nieuwe ideeën snel kan opschrijven of mijn takenlijstje af te strepen. Daarnaast heb ik altijd een flesje water naast me staan, want blijven drinken is natuurlijk heel belangrijk. Wat ik ook graag in deze kamer doe, juist door het licht, is mijn foto's maken. Daardoor worden ze een stuk mooier. De Rabobank scanner heb ik ook altijd in de buurt om rekeningen te kunnen betalen.


Natuurlijk heb ik al wel Pinterest afgestruind om inspiratie op te doen voor hoe ik mijn werkplek in zou willen richten als daar echt de plek voor is en ik het niet meer hoef te delen met mijn vriend. Hieronder deel ik wat van die ideeën:

Ik wil echt heel graag een hoekbureau in mijn kantoor, zodat ik hem ook kan gebruiken om aan te scrappen. De verhouding van deze foto is niet precies zoals ik het zou willen, maar wel de belangrijkste kant bij het raam: de werkplek zelf om te schrijven. Daarnaast zit ik te denken aan zo'n soort kastenwand als op foto 2. Netjes én veel ruimte. Zoals misschien al opvalt ; vooral veel lichte kleuren.


Natuurlijk blijf ik gewoon een vrouw en vind ik het ook super leuk om een plekje te hebben waar ik een beetje decoratie kwijt kan en sfeer kan toevoegen. Nu vind ik de plaatjes hier boven wel een goed voorbeeld van. Zo gezellig met die kerstlichtjes ook en toch ook de lichte, rustige kleuren die weer terug komen.



En dit vind ik ook erg mooi:


Collage via Polyfore gemaakt

Wat ben ik blij dat je mag blijven dromen en dat ga ik dan ook nog maar even doen, want voorlopig zit dit er nog niet in.


Recente berichten
bottom of page