top of page

Liefde & Relaties | Weerzien met Tymo


Na een jaar was het eindelijk weer zover, een dagje Groningen met een goede vriend van me, Tymo. Ik ken hem al vanaf de middelbare school in Deventer en sinds een paar jaar hebben we weer goed en veel contact. Eventjes was dit het afgelopen jaar wat minder, maar vrijdag hebben we samen Groningen onveilig gemaakt!


Al vrij vroeg in de ochtend Vertrok ik naar het station waar ik hem zou ophalen. Daar genoot ik nog even van een super lekkere Starbucks thee. Naarmate het dichterbij kwam, hoe meer zin kreeg om hem weer te zien en te spreken. De hele week eigenlijk al. Om 10.15 uur waren we eindelijk herenigd. Na een knuffel liepen we richting het centrum om te gaan genieten van een taartje en drinken bij de Hema. Lekker, goedkoop en erg handig soms! We kozen voor een plekje bij het raam zodat we mensen konden kijken.


Starbucks thee



Nadat we een tijdje hadden bijgekletst kozen we ervoor om even door de stad te wandelen. Bij Pipoos, een hobbyzaak, wilde ik even een paletmes en een medium voor door mijn verf halen en er moest een boek terug naar de bibliotheek. Het paletmes vond ik later goedkoper bij een andere winkel, maar een mooi vel scrap papier en het medium kocht ik wel bij Pipoos. Eigenlijk wilden we ook nog de Martinikerk in, maar deze was gesloten door andere evenementen. Terug naar de Hema dus.


Het fijne aan mijn vriendschap met Tymo is dat ik echt overal over kan praten met hem, niets is te gek. En andersom natuurlijk ook. Echt heel fijn is dat, want met sommige vrienden kan dat niet, heb ik het gevoel 'leuk' te moeten zijn. Eigenlijk niet goed, maar dat is iets wat bij mij hoort. Ook een leuk detail is dat we allebei van lekker eten houden haha. Dit is dan ook vaak wel een van de dingen die we heel veel doen wanneer we elkaar zien. Goed voor het maagje, niet altijd voor de kilo's en portemonnee.


Ah fijn, terug bij de Hema dus. Daar gingen we de menigte in om te lunchen. Man, wat is het daar druk zeg! Tymo koos voor de boerenkool stamppot en ik ging voor friet, satésaus en een gehaktbal. Jammie! Gelukkig wisten we nog een plekje te bemachtigen, waar we onze tafel niet hoefde te delen. Omdat onze gesprekken vrij persoonlijk waren deel ik hier niet teveel over. Wel gaf hij me hele goede tips om beter alleen te kunnen zijn, misschien. Natuurlijk hoeft het niet te werken, maar proberen kan altijd.


Rond half drie gingen we nog een stukje lopen en kwamen bij de Drie Gezusters uit. Hier kletsten we verder, aten nog een taartje en dronken er wat bij. Tymo ging voor een biertje, omdat hij wilde proosten op de, op die dag overleden, Leonard Cohen. Hij bereikte een mooie leeftijd, maar toch, wel weer een groot iemand die wegvalt. Uiteindelijk zette ik Tymo op de trein van 15:47 uur. Rond die tijd was ik ook redelijk uitgeblust.


Ik heb even getwijfeld of ik deze foto erbij zou plaatsen, omdat het een leuk artikel is, maar ik doe het toch. Rond 20.00 uur ging ik naar bed. Zo zie ik er ongeveer uit na een leuke, maar intensieve dag, wanneer ik veel pijn heb. Op dat moment was ik ook gewoon niet meer in staat tot een beetje helder denken. Gelukkig gaat het ondertussen een stukje beter, nu we twee dagen verder zijn. Dit is ook gewoon een kant die bij mij hoort.


Op 9 december hebben we weer afgesproken. Ik kijk er nu al naar uit, want samen zijn met Tymo is super leuk en fijn. Ook omdat we ongeveer dezelfde humor hebben.


Bedankt voor de fijne dag, lieverd! Op naar komende maand. :)

Recente berichten
bottom of page