top of page

Mijn blog | één druk op de knop...


Eigenlijk stond het pas voor 2017 op de planning, maar toch gebeurde het deze week. Met een druk op de knop had ik een eigen domein en een hosting. Over een tijdje, hopelijk snel zal mijn blog dus overgaan naar mijn eigen .nl website. In deze blogpost vertel ik jullie er meer over.


Hosting en domein

Na wat onderzoek en ervaringen gehoord te hebben besloot ik een Wordpess pakket bij Xel media af te nemen. Voor nog geen €12 per maand heb ik dan een eigen website en een super service. Dit heb ik nu al gemerkt, omdat ik erg snel reactie kreeg op mijn vragen. Binnen een paar uur zelfs!


Al tijden was ik bezig om een nieuwe naam voor mijn blog te verzinnen, want Sparkling thoughts dekt voor mij de lading niet genoeg. Ik wil namelijk over heel veel dingen schrijven. Bovendien is het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Er is veel meer en ook die kant wil ik op mijn blog laten zien, want dat is ook een stukje 'Joyce'. Ik heb heel wat mensen gestalkt over het zoeken van een naam en uiteindelijk kwam iemand met het idee enJOYce life. Dit vond ik echt super leuk bedacht en dit is het dan ook geworden. De nieuwe blog ga je vinden op www.enjoycelife.nl. Op dit moment ben ik nog bezig alles naar mijn zin te maken, maar zodra ik daarmee klaar ben zal ik een seintje geven.


En deze blog dan? Ja, twee blogs onderhouden is natuurlijk een beetje onzin. De gratis Wix versie zal dan ook ter zijne tijd verdwijnen. Voorlopig post ik hier nog mijn artikelen. De artikelen dit tot nu toe hier online zijn gekomen moet ik allemaal handmatig overzetten, want er is daar geen goede of gratis plug-in voor. Dat kost, zoals je hopelijk begrijpt een poosje, maar ik ga er hard mee aan de slag.


Het logo en de banner

Ook dit deel stond eigenlijk pas voor 2017 definitief op de planning, want zonder echt blognaam kun je überhaupt je domein niet aanmaken. Dat liep dus even anders doordat ik dat nu al geregeld had. Via Pinterest en op andere blogs had ik wat ideeën opgedaan voor kleuren en het uiterlijk voor mijn 'merk'. Deze ideeën liggen inmiddels bij degene die voor mij hiermee aan de slag gaat. Zodra ik tevreden ben en het af is zal ik deze ook direct plaatsen op mijn nieuwe blog.


Verandert er nog meer?

Niet heel veel hoor, geen zorgen. Natuurlijk zal ik, wanneer ik overga op de Wordpress versie, ook te bereiken zijn op een ander mailadres. Daarnaast zal het menu anders in elkaar gaan steken en natuurlijk zal ook de lay-out anders zijn, daar je bij Wordpress veel meer keuze hebt dan bij Wix. Ook zal misschien de richting van mijn artikelen iets veranderen, maar deze zullen voornamelijk persoonlijk blijven en over dingen die ik interessant vind.


Hopelijk kom ik je op mijn nieuwe blog weer tegen! Ik zou het erg leuk vinden als je mee verhuist. Als je nog vragen hebt, ideeën of tips ... Laat ze gerust achter in de comments of via een mail.

Recente berichten
bottom of page