top of page

Persoonlijk | Iemand ontmoeten via wehelpen.nl


Enige tijd geleden besloot ik, na een tip van mijn activiteitentherapeut, een oproep te plaatsen op de website van we helpen. Het liefst zou ik een creatief maatje vinden om lekker creatief mee te doen, maar ook gezellig mee te kletsen. Afgelopen week ontmoette ik iemand via deze site. Na een hele tijd contact via de site en WhatsApp moest een ontmoeting er toch eens van komen.


In principe vind ik leeftijd niet heel belangrijk bij een contact. Als het klikt, klikt het. Daarnaast zijn er altijd wel een paar overeenkomsten en die vonden we dan ook steeds meer tijdens ons online contact. Ik had van haar nog geen foto gezien, waardoor je een beetje je fantasie de vrije loop laat. Heel grappig hoe dat dan uiteindelijk vaak totaal anders blijkt dan wat je in je hoofd had.


Ik vond het echt doodeng! Nieuwe mensen ontmoeten blijft toch een dingetje. Natuurlijk had ik dit bij de revalidatie wel een beetje kunnen 'oefenen', maar toch... Die dagen zat ik ook niet heel goed in mijn vel, waardoor er toch wat paniek ontstond. Gelukkig was het erg gezellig en hebben we over heel veel dingen gekletst. Dat is altijd wat aftasten, want waar heb je het wel of niet over, maar ik denk dat we daar best goed in geslaagd zijn.


In totaal is ze bijna twee uur bij mij geweest en ze trakteerde op lekkere karamel stroopwafels, heerlijk! Al vrij snel nadat ze weg was kreeg ik nog een berichtje dat ze het erg gezellig had gevonden. Dat zit dus wel goed. Ook hebben we gelijk een nieuwe datum geprikt voor een volgende afspraak. Ik denk dus dat de zoektocht geslaagd is!


Nog een dag later kreeg ik weer een berichtje. Nu gaan we proberen om samen een verhaal te schrijven, om de beurten een zin of stukje. Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. We nemen namelijk een voor ons niet heel bekend genre: fantasie. We zullen zien waar dit verhaal eindigt. Ik heb er zin in!


Op we helpen kan je voor werkelijk alles hulp vragen. Zou het wat voor jou zijn om op deze manier mensen te ontmoeten? Wat zou jij dan graag willen?


PS: Ik heb expres de naam weg gelaten uit privacy overwegingen.

Recente berichten
bottom of page