top of page

Creatief | Creaties van de revalidatie


Tijdens mijn revalidatie heb ik verschillende schilderijen gemaakt. Deze wil ik in deze blogpost graag met jullie delen. Natuurlijk ben ik geen professioneel schilder, maar ik vond het wel heel leuk om te doen.


Schilderij 1 : De papegaai



Dit was een van mijn eerste projecten. Ik mocht uit een hele voorraad boeken en tijdschriften een afbeelding zoeken die ik leuk vond om na te gaan maken. Mijn oog viel al snel op deze papegaai.


Vooral de kleuren spraken me aan. Lekker fris en vrolijk. Ik moet zeggen, het was wel lastig, zeker om de mooie details erin vast te leggen. Op een gegeven moment ben ik ook gestopt met verven, omdat ik bang was het resultaat te verpesten. (Een eeuwige perfectionist hè)


Bij de stam hebben we vogelzand door de verf gedaan. Hierdoor is er bijna een echte boomstam ontstaan.


Al met al ben ik best tevreden over het resultaat.




Schilderij 2 : Combinatie met tekst en natuurlijke materialen.


Dit was mijn tweede project. Hierbij hebben we eerst een tijdje zitten schrijven, waarna ik er een koos om op doek te zetten.


Eerst heb ik de strepen aangebracht op het doek. In een poging ze recht te maken, maar dat wilde niet helemaal, haha. Toch ben ik er heel tevreden over, mede door de echte boomstam en de verfafdrukjes van bladeren


'Herfstbladeren op een hoop een dekentje op de bank. Rustige avonden Films en series kijken. Samen zijn en kaarsjes aan. Thee in een grote mok. Herfst.'


Schilderij 3: Off to see the wizard



Dit was een vrij heftig project. Ik mocht nog vier keer naar een schilder groep in het revalidatiecentrum. De reden hierachter was dat ik zou ervaren hoe het is om in een gezelschap te werken. Je bij een groep te vormen.


In een boek kwam ik een plaatje tegen, die achteraf gebaseerd bleek op The wizard of Oz. Bij dit schilderij heb ik geleerd om de perfectie los te laten, om te spelen. Maar jeetje, wat is dat moeilijk. Regelmatig wilde ik echt gillen omdat de begeleidster mijn kwast over nam haha. Boven in het midden heb ik kant gebruikt en in diverse vlakken heb ik een medium toegevoegd. Erg leuk om uit te proberen.


Dit schilderij is nog niet af, maar ik ga er zeker nog mee bezig!




Dit waren de drie leukste creaties om te laten zien. Schilder jij wel eens of maak je wat anders? Deel gerust je creaties!

Recente berichten
bottom of page